Személyi változások a Gyulafehérvári Főegyházmegyében

2012.08.25 12:29

Személyi változások a Gyulafehérvári Főegyházmegyében

 
 

Ebben az évben az alábbi személyi változásokra, kinevezésekre és felmentésekre kerül sor augusztus elsejétől főegyházmegyénkben:

1.    Gyulafehérvári központban:
Ft. Dr. Oláh Zoltán kanonok, rektor mandátuma lejárt.  A rektori szolgálatra Ft. Dr. Nagy-György Attilaszentszéki tanácsos, Brassó–bolonyai plébánost neveztem ki. Ft. Dr. Oláh Zoltán továbbra is tanárként működik teológiánkon. A teológia lelki vezetői (spirituális) tisztségéből felmentettem Ft. Ilyés Zsoltot, aki cserélt Ft. Koncsag László csíkszentléleki plébánossal. Folyó év augusztus elsejétől Ft. Koncsag László lesz a kispapok spirituálisa. 
Saját kérésére felmentettem Ft. Köllő Tibor kisszemináriumi prefektust és szovátai plébánosnak neveztem ki. Helyét Ft. László Rezső hargitafürdői plébános foglalja el. 

Ft. Farkas László vajdahunyadi káplánt kudzsiri plébánosnak neveztem ki. Innen fog beszolgálni Gyulafehérvárra, biztosítva a Kisszeminárium és iskola zenei képzését. 
Ft. Msgr. Szász János pápai káplán, kanonok, főegyházmegyei vagyonkezelő mandátuma lejár. Köszönetnyilvánításunk mellett, ez év augusztus 1-jétől lelkipásztori szolgálatba megy. Helyét Ft. Varga Rezső főesperes, petrozsényi plébános veszi át, aki cserél Ft. Msgr. Szász Jánossal. Ft. Máté RóbertCaritas lelkiigazgatót felmentettem tisztségéből és Bereckbe neveztem ki plébánosnak. Eddigi feladatát Ft. Sebestyén Ottó zsögödi plébánosra bíztam, aki eddigi megbízatásai megtartásával ezt a szolgálatot is ellátja.

2.    Újmisések kinevezése:
Ez év június 29-én hat újmisést szenteltem székesegyházunkban. Közülük kettő, László István és Hurgoi János visszatér Rómába, tanulmányai folytatására. Balla Imre újmisést Gyimesbükkre, Puskás Attilaújmisést Besztercére, Szabó-Siklódi Lászlót Brassó–Szent Keresztbe, Farkas Alajos újmisést Barótra neveztem ki segédlelkésznek.

3.    Kápláni áthelyezések:
Málnási Demetert Gyimesbükkből Ditróba, Vornicu Cristinelt Ditróból Vajdahunyadra, Veres Steliant Besztercéről Kolozsvár–Szent Mihályba, Mihály Imrét Kolozsvárról Csíkszereda–I-be helyeztem. Kasza László hazatért római tanulmányairól és Brassó–Belvárosba neveztem ki segédlelkésznek. Kádár Istvánt Gelencéről Gyergyóalfaluba, Both Dávidot Gyergyóalfaluból Zetelakára, Kovács Zsoltot Zetelakáról Gyergyócsomafalvára, Fülöp Lászlót Gyergyócsomafalváról Gelencére helyeztem. Dávid Zoltán hazatért külföldről és a székelyudvarhelyi Szent Miklós plébániára nyert kápláni kinevezést. Kovács Péter Pált Székelyudvarhelyről Gyergyóremetére, Csüdör Imrét Gyergyóremetéről Csíkszentdomokosra, Boldizsár Ferencet Csíkszentdomokosról Gyergyószentmiklósra, Csomós Lászlót Gyergyószentmiklosról Székelyudvarhelyre, valamint Madarász Attilát Szovátáról Csíkszereda–Szent Ágostonba neveztem ki segédlelkésznek.

 4.    Plébánosok és lelkészek áthelyezése:
Tamás Hubát Csíkszereda Szent Keresztből Homoródkarácsonyfalvára, Veress Sándort Homoródkarácsonyfalváról Hargitafürdőre, Buciuman Gheorghe Traiant Brassó–Szent Keresztből Brádra,Márton Józsefet Brádról Gyergyótölgyesre, Major Sándort Gyergyótölgyesről Kápolnásfaluba, id. Czikó Lászlót Kápolnásfaluból Csíktaplocára helyeztem. Papp Mártont Barótról Imecsfalvára, Becze Lórántot Brassó Belvárosból Székelykálba, Kopácsi Ferencet Székelykálból Kézdialmásra, Daniel Ernőt Kézdialmásról Nyikómalomfalvára helyeztem. Fáy Leó–Lórándtot Kudzsirról Brassó–Bolonyába, Göthér Gergelyt Székelyudvarhelyről Szentágotára, Táncos Leventét Csíkszereda Szent Ágostonból Dicsőszentmártonba, Csala Lászlót Dicsőszentmártonból Csíkmenaságra helyeztem. Mihai Zoltáncsíkszeredai segédlelkészt a gyergyószentmiklósi Árpád-házi Szent Erzsébetről nevezett Öregotthon lelkipásztori gondozásával bíztam meg. Orbán Menyhért nyugalmazott nagykászoni plébánosra Székelypálfalva lelkipásztori gondozását bíztam.

5.    Nyugállományba vonultak: 
Ft. Boros Károly csíktaplocai főesperes-plébánost saját kérésére felmentettem a plébánia vezetés alól és nyugállományba vonult. 
Betegség címén felmentettem Ft. Oláh Domokos szovátai esperes–plébánost, Ft. Máthé Ferenc berecki esperes–plébánost, valamint Ft. Bíró Lajos szentszéki tanácsos, csíkmenasági plébánost a plébánosi megbízatásuk alól. Ft. Adorján Gábor betegsége miatt betegnyugdíjba vonult. Ft. Péter Sándor imecsfalvi plébános felmentését kérte, személyi okokra hivatkozva a plébánosi megbízás alól és átmenetileg betegállományba vonul, folyó év augusztus 1-jétől.

6.    Ferences áthelyezések:
Ft. Dr. Orbán Szabolcs, a Szent István királyunkról nevezett Erdélyi Ferences Rendtartomány provinciálisa előterjesztésére az alábbi áthelyezésekre került sor a ferencesek között: 
fr. Sebestyén Antal P. Albert OFM újmisést Kolozsvárra segédlelkésznek, fr. Böjte Mihály OFM atyát Székelyudvarhelyről Csíksomlyóra házfőnöknek neveztem ki. Fr. Péter Arthur OFM atyát Csíksomlyóról Székelyudvarhelyre, fr. Kakucs Szilveszter OFM atyát Kaplonyból Csíksomlyóra kisegítő lelkésznek neveztem ki.

A jó Isten áldása kísérje az újonnan kinevezett lelkipásztorok munkáját és segítse őket, hogy nagyobb lelkesedéssel és kitartással végezhessék feladatukat új állomáshelyükön, Isten dicsőségére és a lelkek javára.

Gyulafehérvár, 2012. július 17.

                                                                                         †György s.k.
                                                                                               érsek

Forrás: romkat.ro